maanantai 28. tammikuuta 2013

Einstein

Matikan koe suoritettu.
Maantiedon koe suoritetaan.

Ei menny kyllä ihmeellisesti matikan koe, mut enää ei voi asialle mitää.
Stressaannun ja ahdistun aina kokeista. Tai oikeestaan, stressaannun ja ahdistun aina kaikesta, mut tänään kokeista.
Mä uskon et se johtuu mun kunnianhimosta. Mulle itelleni opiskelu on tosi tärkeetä. Se, että mä luen vähän kaikkii aineita ja kehitän itteeni jatkuvasti, tekee mut onnelliseks ja tyytyväiseks. Ite oon aina ihaillut älykkyttä ja siks haluunki opiskella paljon ja tulla joksiki suureks.. Mulle itelleni ei vaan riitä mikä tahansa.
En oo koskaan koulussa ollu mikään välykkö, sellanen normaali oppilas. Jotkut aineet mulla on sellasta seiskan luokkaa ja joissakin sit kymppiä. Muistan, et ainakin ala-asteella kaikki matemaattiset aineet oli mulle yhtä helvettiä. Mä en vaan tajunnu yksinkertasia plus ja miinus laskuja, ku muut oli aikoja sitten siirtyny jo jakolaskuihin. Myöhemmin kun opin asennointuun niihin paremmin niin arvosanatki nousi, mut ei ne koskaan helpoiks aineiks mulle muuttunu. Tärkeintä kuitenki varmaa on se halu ja innostus siihen opiskeluun . Toi viimenen lause pätee  varmaan kaikkeen ja mulla se on nyt opiskelu. Haluun tehdä tulevaisuudes jotain suurta ja vaikuttavaa, mitä se sitten on niin en tiiä, mut mitään ovia en aijo sulkee opiskelussa vielä (paitsi ehkä en ota enempää kursseja ruotsista..). Unelmien eteen täytyy tehdä töitä!

Nyt jälkeenpäin ku mietinki sitä matikan koetta, niin olo ei oo yhtään ahdistunu. Menneeseen ei voi vaikuttaa, mutta tulevaan voi. Joten nyt unohdan matikan ja siirryn iloisesti maantietoon :)

-Daliina the wannabe älykkö

2 kommenttia:

  1. Hyvä et sulla on innostusta ja kunnianhimoa koulunkäyntiin! Itse taas en ole lainkaan motivoitunut, koska saan lähes jokaisesta lukion kurssista kiitettävän tekemättä mitään. Tsemppiä sulle!

    VastaaPoista

Kommentteja? :)